OBEZİTE… BÜYÜYEN TEHLİKE Mİ??

Çocuğum çok zayıf.. Çevremde herkes kilosu az diyor.. Şöyle ele avuca gelse biraz olmaz mı? diyen o kadar çok anne var ki.. Peki gerçekten böyle mi olmalı? Ne kadar sağlıklı? Günümüzde çocuğun kilosu olmasından daha önemli olan aslında sağlıklı olması. Çocukluk çağı obezitesi çocuklar ve ergenleri ilgilendiren önemli bir sağlık sorunu durumuna geldi. Kilolu ve şişman çocukların sayısı arttıkça, hem beden hem de ruhsal sağlığı bozulan bir nesil yetişmekte olacaktır. 2010 yılında yapılan bir araştırmada 5 yaş altı kilolu çocuk sayısı 45 milyon bunun da 35 milyonu gelişmiş ülkelerde idi. Büyük şehirde yaşamak, sedanter bir hayat, yeme alışkanlıkları herşey obeziteyi tetikliyebilir. Kilo artışı ile çocukların fiziksel aktiviteleri azalıyor, arkadaş ve çevre ile ilişkileri zayıflıyor ve okul başarısı düşebiliyor. Çocukluk çağı obezitesi güven kaybı ve depresyon gibi psikolojik sorunlara da yol açabiliyor. Obeziteyi önlemede, azaltmada izlenebilecek en iyi strateji diyeti geliştirmek ve aileye egzersiz alışkanlığı kazandırmak. Çocukluk çağı obezitesini önlemek ve tedavi etmek çocuğun şimdi ve gelecekteki sağlığını korumada yardımcı olacaktır. * OBEZİTE İLE GELEN TEHLİKELER NELER? Çocukluk çağı obezitesi ile gelen sorunlar hem fiziksel, sosyal ve duygu durumunu da etkilemektedir. Bunlardan en önemlileri; – Şeker hastalığı

– Metabolik sendrom

– Yüksek kolesterol ve yüksek tansiyon

– Astım ve diğer solunum problemleri

– Uyku bozuklukları

– Erken ergenlik ve mensturasyon

– Öğrenme ve davranışsal bozukluklar

– Depresyon, güven kaybı

* NELER YAPILABİLİR?

-✔️Daha iyi ve kaliteli, öğünlerin atlanmadığı, taze, mevsime uygun meyva ve sebze tüketimi ile başlanabilir.

-✔️Düzenli 3 öğün yemek tüketilmesi önemlidir. Geç kahvaltı önerilmemektedir. Öğün aralarında şekerleme, bisküvi, pasta yerine meyva, ayran, taze sıkılmış meyva suyu tercih edilmelidir.

✔️Diyet yaptırmayın. Çocuğun beslenmesinde yapacağınız küçük değişiklikler çocuğunuzun sağlığında büyük değişimlere yol açabilir.

✔️ Dışarıda yemek yemeyi azaltın. Hamburger, pizza gibi hazır gıdalardan uzak tutmuş olursunuz.

✔️ Sofraya hep beraber oturun. Böylece televizyon karşısında veya bilgisayar ekranı önünde yemeyi önlemiş olursunuz. Bu da neyi ne kadar yediği konusunda farkındalık yaratır.

-✔️Hazır, dondurulmuş gıdalar hem ulaşılması kolay ve hem de hazırlaması kolay olduğu için tercih sebebi olmaktadır. Ama yüksek oranda yağ ve tuz içermektedir. Tercih etmeyiniz ve her zaman taze gıdalar tercihiniz olsun.

-✔️Yemek porsiyonlarını küçültün, tabağını bitirmesi konusunda ısrarcı olmayın.

✔️ Egzersiz yerine aktivite konusunda onu cesaretlendirin. Ağır egzersiz yerine saklambaç, ip atlama, parkta zaman geçirmesini sağlayın.

✔️Hiçbir zayıflama ilacını bitkisel olsa bile kullanmayın.

✔️Yemek yemeyi ceza ve ödül olarak kullanmayın.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s